maandag 12 januari 2015

Welkom vogeltjes!

Er was tot nu toe geen vogel te vinden in onze tuin.
Terwijl ik vogeltjes super leuk vind.
Oké ik had het de vogels ook nog niet erg naar hun zin gemaakt.
Ik had al wat plantjes, maar de tuin is voor vogels nog erg kaal.
Ik had wel een leuke drinkschaal voor ze neer gezet.
Maar wat is drinken zonder eten?
Dus werd het tijd om voor voedsel voor de vogels te zorgen.

Ik vroeg de kerstman om hulp,
door leuke dingen voor de vogels op mijn verlanglijstje te zetten.
Één van die leuke dingen kreeg ik.
Deze staat nu in de tuin te pronken.


Een vogel-voederhuisje in de vorm van een tulp.

Ondertussen had ik ook andere leuke ideeën op gedaan.
Onder andere door Pinterest
Hiermee gingen we aan de slag tijdens een freubelavond.
(tegenwoordig spreek ik ongeveer om de week af met 
mijn buurvrouw en schoonzusje om te freubelen)
Er werden pinda's geregen.


Het idee voor dit hartje vond ik op Pinterest.


Ook maakte we vetbollen.
Helaas was de eerste poging mislukt.
We hadden het vet te vloeibaar laten worden
waardoor het niet in de vormpjes bleef zitten.


De tweede poging lukte gelukkig wel.



Oja, om voor meer groen te zorgen kocht ik een kerstboom met kluit,
die na de kerst de tuin in ging.
De boom heb ik vol gehangen met lekkernij voor de vogeltjes.



Ook nog eens een schaaltje met lekkere vogel-taartjes.


Laat de vogeltjes nu maar komen!!!!

Hmm... als ik eenmaal de smaak te pakken heb...
Als het nu maar niet te veel voer is.
De vogeltjes moeten de tuin ook weer uit kunnen vliegen...



1 opmerking:

Ik vind het leuk als je een reactie achter laat.
Als het goed is kan iedereen nu reageren.
lukt dit niet stuur me dan een mailtje
linseyvangaalen@gmail.com