maandag 8 januari 2018

Adventure in whangarei

2 januari ging de Stray bus van Paihia naar Auckland.
Onderweg de mogelijkheid om uit te hoppen in whangarei.
Ik zwaaide alle andere in de bus uit en werd aan de kant van de straat afgezet. 
Wat ga je doen in whangarei?
Geen idee, maar ik kan af hoppen dus waarom niet.
Er zou een mooie waterval zijn.

Het hostel wat ik geboekt had was een speciale.
Tot 2010 was het een gevangenis.
Ik sliep in een cel met tralies voor de ramen en een dikke deur.

In het hostel vroeg ik wat er voor leuks te doen was. 
Abby caves was het antwoord. 
Laat die watervallen,  ga vanmiddag naar de grotten. 
Oké let's go. 
Dat was inderdaad een hele gave ervaring! 

Je verdwijnt in een gat in de grond,  
Klimmend over rotsen 
Door watervallen 
Tot m'n heupen in het water. 
Met een hoofdlamp 
Het moment dat je de lamp uit doet. 
Overal kleine lichtjes.
Glowworms. 

De volgende dag zou het weer slecht worden. 
Het bleek veel beter dan verwacht. 
Dus ging ik ook nog even bij de waterval kijken. 
Een prachtig wandeling van 2 uur
door het bos en langs de rivier. 
Met zon maar helaas ook wel wat regen. 

Na nog een lunch en boekje lezen in het stadje 
Kwam om 3 uur de bus me weer ophalen 
Whangarei was voor mij zoals reizen zou moeten zijn. 
Niet doen wat je volgens de boekjes moet doen. 
Maar een (iets) minder toeristische plek bezoeken,  en daar bekijken wat er te doen valt. 

And so the adventures continues 

1 opmerking:

Ik vind het leuk als je een reactie achter laat.
Als het goed is kan iedereen nu reageren.
lukt dit niet stuur me dan een mailtje
linseyvangaalen@gmail.com