woensdag 17 januari 2018

Stinky Rotorua

13 tot en met 16 januari

Rotorua 
Dit stadje staat bekend 
Om zijn vulkanische grond. 
In en rondom Rotorua komt er 
Overal stoom uit de grond 
Stomend water 
Kokend water 
Borrelende modder 
Felle kleuren land.

En dat trekt toeristen! 
Rotorua heeft 17.000 inwoners. 
Het heeft 40.000 bedden voor toeristen! 
Er is heel veel te doen in de omgeving! 
Er zijn veel verschillende geothermal parken.
Culturele maori shows, 
Je kunt er bungy jumpen,  zorb'en,  
Jetboaten, raften etc.

De eerste dag deed ik een 12km hike met een Dutchie door the red wood forest. 

Wachtend op een afspraak,  
ik was per ongeluk een uur te vroeg,
Liep ik een rondje door de government garden

 
In de avond ging ik uit eten en een drankje doen met het nog overgebleven groepje van de east coast trip. 
Erg gezellig! 
De volgende dag ging ik een meer Rotorua waardige activiteit doen. 
Ik ging naar geothermal park 
Wai-o-tapu. 

Zeker een indrukwekkend stukje Nieuw Zeeland. 
Het lijkt bijna buitenaards.
Alles borrelt, pruttelt en stoomt 
Modder, grond en water 
In allerlei onnatuurlijke kleuren! 
Bizar 



Het was een regenachtige dag. 
Ik zou in de middag een berg beklimmen met mooi uitzicht. 
Aangegezien ik door het weer toch niks zou zien 
besloot ik de middag in de jacuzzi in het hostel door te brengen.

Aan het einde van de middag werd ik hereniging met Jo 
een ander east coast travel maatje. 
We kookte samen 
En gingen daarna een gratis 
Geothermal park in Rotorua bekijken  
In Rotorua is ook heel veel van de maori cultuur terug te zien. 
Een grote maori stam vestigde zich hier. 
Door zijn Geothermal grond was het een hele nuttige plek om te leven. 
De Hot Springs gebruikte ze om een huis te verwarmen,  om zich te wassen, om te koken.
Dat die maori stammen het hier zo lang volgehouden hebben... 
Ik was na 3 dagen heel blij dat ik Rotorua weer kon verlaten!
Ja het is een mooie plek! 
Ja er is veel te doen!
Maar die lucht! 
Omg 
Ze zeggen dat Rotorua naar rotte eieren stinkt. 
Gadverdamme ja. 
Snel weer door. 

1 opmerking:

  1. Wow bizar dat daar 17.000 mensen willen wonen 😜 het ziet er wel heel gaaf uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achter laat.
Als het goed is kan iedereen nu reageren.
lukt dit niet stuur me dan een mailtje
linseyvangaalen@gmail.com