maandag 1 januari 2018

The end of the year in, Bay of island's

Het was het einden van het jaar zeiden ze.
Als je me had verteld dat het 8 augustus was had ik het ook geloofd.
Wat bizar dat dit jaar alweer voorbij is!
Ik was rond de jaarwisseling in Paihia.
Bay of island's
HEAVEN
Wauw

Ik lag op het strand,  genoot van de zon.
Nam een ferry naar de overkant. 
Genoot van hokey pockey ijs 
Wandelde 
Miste de ferry. 
At fish and chips. 
Miste nog een ferry 
Zag de sunset. 
Genieten 
Op de laatste dag van het jaar 
Deed ik een dagtrip naar Cape Reinga. 
Met stops in een rainforest,  90 miles beach en sand boarden. 


Maar het beste gedeelte van de dag was
Cape Reinga! 
Het einde van het land 
Het einde van de wereld
Aan het einde van het jaar. 
Volgens Maori legendes is dit de plek waar de maori zielen aan hun laatste avontuur beginnen. 
The bay to heaven. 
Hier zwaaien de maori hun geliefde uit.
Een heilige plek vol tradities. 
Maar bovenal 
Een adembenemend mooie plek! 

Daar waar de Tasman sea en de Pacific Ocean elkaar ontmoeten. 
Te zien in kleurverschil in het water 


En voor mij voelde deze plek vandaag extra speciaal. 
Tijdens de prachtige busrit had ik genoeg tijd om terug te blikken op 2017.
Hier aan het einde van de wereld 
aan het einde van het jaar
Sloot ik mijn jaar af.

Wat een bizar jaar is het geweest. 
2017 
Het jaar waarin ik mijn relatie,  huis en baan opzegde, weer bij m'n moeder introk. 
Op wintersport en naar Aruba ging  
Een tijdelijke nieuwe baan had. 
Mijn "tweede jeugd beleefde"
Maar vooral het jaar waarin ik de kans kreeg om op reis te gaan. 
De beste keuze ooit! 
Iedereen vertelde me,  op reis leer je zoveel. 
En dat is echt zo! 
Op het moment leer ik vooral dat tegenslagen niet altijd negatief zijn. 
Het missen van een ferry zorgden ervoor dat ik de sunset kon zien. 
De bus die me niet ophaalde zorgde ervoor dat ik op een veel leukere plek kwam. 
Ik heb altijd al wel vrolijk en positief in het leven gestaan. 
Deze reis leert me nog meer te genieten van het leven. 
Van ieder moment. 
Het maakt niet uit waar je bent, 
Zolang je er maar van geniet! 

Op naar een nieuw jaar!
Vol mooie en bijzondere momenten. 
Enjoy life!  

Happy new year 

3 opmerkingen:

  1. Wat bijzonder mooi. Gelukkig nieuwjaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie woorden. Ben blij voor dat je zo ontzettend aan het genieten bent! De beste wensen voor 2018!

    Wout-Jan

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achter laat.
Als het goed is kan iedereen nu reageren.
lukt dit niet stuur me dan een mailtje
linseyvangaalen@gmail.com