donderdag 1 maart 2018

Sydney

22 februari tot 2 maart.

De big city in Australië met wauw effect.
Ik had een mooie vlucht van Tasmania en kwam aan het einde van de middag aan in Sydney. 
Natuurlijk moest ik meteen even een rondje door de stad doen langs de harbour bridge en Opera house. 
De volgende dag ging ik mee met een gratis stadswandeling. 
Ik hoorde leuke weetjes, zag mooie plekjes van de stad en kreeg een beetje een indruk van hoe de stad er uit ziet. 
Mijn eerste indruk.
Wat een belachelijk grote stad 
Mijn tweede indruk. 
Ik geloof dat ik Melbourne leuker vind. 
Hihi 
Oeps 
Terwijl iedereen zegt dat Sydney zo geweldig is. 
Ja mooie stad! 
Maar ik vind persoonlijk Melbourne leuker,  gezelliger. 
Maar evengoed leuk! 
Na de stadswandeling liep ik door The rocks. 
Liep tot halverwege over de harbour bridge. 
Relaxte in een park 
En had dinner bij Darling harbour. 
Ow en het is Chinees New year 
De volgende twee nachten boekte ik een hostel bij Bondi beach. 
Een geweldige plek! 

Maar het hostel was vreselijk 
Alles was vies en kapot. 
Er liepen kakkerlakke en bedbugs. 
Ik voelde me er totaal niet comfortabel. 
Wegwezen. 
Ik bleef er maar 1 van de 2 nachten maar kreeg helaas geen geld terug. 
Maakte me ook niet veel uit. 
Zolang ik er maar weg kon. 

Ik had een paar mindere dagen. 
Ik voelde me erg alleen na erg gezellige weken. 
Het startte met regenen. 
Hierdoor werd ik zelfs van het strand niet meer vrolijk. 
Ik ging naar een goed en fijn hostel in central Sydney. 
Maar mijn wandelschoenen werden gestolen. 
Ik had een tour naar de blue Mountains geboekt. 
Maar het regende. 
En had geen wandelschoenen dus kreeg natte sokken. 
En ik bleek ook nog eens extra te moeten betalen voor de kabelbaantjes,  
Of 2 uur in een café wachten tot de tour groep weer terug komt. 
Dus ik betaalde extra en zag niks. 

Wat je zou kunnen zien. 
Wat ik zag 
Oké,  ik zag ook dit 
Doordat het zo veel regende waren de watervallen extra groot. 
Dat dan weer wel. 
Eigenlijk was dit pas de eerste keer tijdens m'n reis dat ik er even helemaal door heen zat. 
Maar... 
No ups without downs. 
De volgende dag scheen de zon weer. 
Let's go to the beach. 
To my happy place. 
Goede keuze. 
Ik ging terug naar Bondi beach 
En deed de bondi to Coogee coast walk. 
Prachtig! 
Langs stranden,  kliffen,  zwembaden en natural Pools. 
Wie kan daar nu niet vrolijk van worden. 
Prachtig! 
De volgende dag was het weer heerlijk weer 
Ik nam de ferry naar Manly beach. 
In ongeveer 30 minuten vaar je vanuit het centrum van Sydney naar Manly. 
Alleen het boottochtje is al leuk. 
In Manly kon je ook mooie wandelingen maken. 
Ik deed vrij weinig. 
Boekje lezen,  surfers kijken,  dutje in de zon. 
The beach 
The only place where doing absolutely nothing is doing something. 

En dan weer zo een prachtig boottochtje terug. 
Dit keer met sunset. 
Ik maakte nog een wandeling naar een uitzichtpunt in de botanic gardens waar ik bleef tot de zon onder was. 

Voor mijn laatste dag in Sydney was slecht weer voorspeld. 
Prima. 
Kon ik mooi m'n was doen 
En eindelijk mijn blog bijwerken. 
Sorry 
Ik liep inderdaad erg achter. 
Ik werd helemaal blij van het maken van de blogs door alle mooie foto's. 
Vooral die van Tasmania! 
Het bleek vandaag echter veel mooier weer dan voorspeld. 
Dus dwaalde ik nog een tijdje door de stad. 
Ik ging naar de botanic gardens waar ik een geweldig cafeetjes vond. 
Hier dronk ik koffie en genoot ik van de zon en het uitzicht tot de zon onder was. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk als je een reactie achter laat.
Als het goed is kan iedereen nu reageren.
lukt dit niet stuur me dan een mailtje
linseyvangaalen@gmail.com