maandag 16 april 2018

Op een onbewoond eiland

28 tot en met 31 maart 

Castaway island. 
Dat was de naam van m'n volgende trip.
Wat ik er van moest verwachten wist ik eigenlijk niet zo goed.
Vanuit de haven van 1770 gingen we met een speedboot de oceaan op. 
Na 30 minuten werden we afgezet op een eiland. 
Een onbewoond eiland. 

Op het eiland is een kamp. 
Een grote overkapping 
Met een keuken,  kampvuurplaats en leefruimte. 
Kleine tentjes. 
Een buiten toilet 
Geen douche 
Geen stromend water. 
Solar power,  zodat we wel bereikbaar blijven en lekker muziek konden draaien. 
En hangmatten. 
Op het eiland "woont"  Serge. 
Hij houdt zo erg van het island life dat hij geen huis meer heeft op het vaste land en permanent in het kamp leeft.
Als hij iets nodig heeft stuurt hij een boodschappenlijstje en wordt dit met de nieuwe kamp leden meegestuurd. 
Onze "groep"  bestond uit drie . 
Serge, een Zweedse jongen en ikzelf. 
Wat we die 4 dagen gingen doen? 
Serge antwoorden daarop met :
Self-guided tour. 
Ofwel.  
You can do whatever you want. 
Heb je zin om de zwemmen,  kajakken,  varen,  vissen, etc. 
Hier is je materiaal. 
Veel plezier. 
Heb je zin om de hele dag in een hangmat te hangen.  
Prima. 
Vooral dat laatste heb ik veel gedaan.
Mensen zeggen dat niets onmogelijk is,
Maar ik doe elke dag niets.  
#islandlife 
Heerlijk!
Wat een leventje. 

Oké ik heb niet 4 dagen alleen maar in een hangmat gelegen. 
We hebben ook wat actievere dingen gedaan. 
Zoals varen in kleine motor bootjes. 
Sandboarding. 
Van een grote zandduin af met een bodyboard. 
Deze duin eindigde in het water. 
Serge stond in het water op wacht om Stingray en haaien weg te jagen. 
Bij lowe tide konden we met een kajak het kanaal oversteken naar een ander eiland. 
Op dit eiland staat een vuurtoren.  
Bewoond door vrijwilligers.  
Op dit eiland maakte we een hike naar de vuurtoren.
Onderweg vonden we rock oesters.
Klommen we door een grot.
En moesten we een stukje rotsklimmen.  
De avonden waren gezellig. 
Met een kampvuur, 
Heerlijke maaltijden, 
Spelletjes, 
Goede muziek 
En vooral veel drank.
"want wat kun je anders als het donker is" 
Ja, er wordt veel gedronken in Australië! 
Voor mij lag de nadruk weer iets te veel op het drinken.  
Drinken om het drinken. 
In plaats van genieten van een lekker glaasje wijn tijdens een gezellige avond. 
De eerste nacht deed ik een poging om in een hangmat te slapen.
Onder de sterren, 
naast de oceaan 
Perfect! 
Tot de muggen zich er mee gingen bemoeien. 
Met de slaapzak helemaal dicht zodat alleen m'n gezicht nog zichtbaar was, 
Wat veel te heet was, 
Wisten de muggen me toch nog te vinden. 
Nadat ik in m'n lip was gestoken vond ik het butoenslapen wel goed geweest     
hihi 
Terug naar de tent 
Waar ik gezelschap had van een familie possums die graag op mijn tent sliepen. 
Mijn andere favoriete activiteit op het eiland. 
Strandwandelingen. 
Maar al snel viel me op hoeveel plastic er op het strand lag. 
En dus besloot ik iedere dag wat afval van het strand te ruimen. 
Collecting karma points noemde m'n eiland genoten het. 
Wat ik deed gaat de wereld niet veranderen.  
Daar Is zoveel meer voor nodig! 
Maar het voelde goed om iets te kunnen doen aan deze vervuilde wereld. 
Deze foto is genomen na twee keer 15 minuten afval verzamelen. 
Tijdens andere wandeling deed ik aan selectief afval verzamelen.  
In 3 dagen tijd heb ik 15 stuks aangespoeld feetwear gevonden. 
En uiteraard bestede ik ook wat tijd aan mijn favoriete strand activiteit.
Schelpen zoeken.
Dit island life past mij wel! 
Voor een aantal dagen.
Ik vond het heerlijk. 
Maar keek toch ook wel weer uit naar een douche en de gezelligheid van een dorp /stad met mensen en winkels.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk als je een reactie achter laat.
Als het goed is kan iedereen nu reageren.
lukt dit niet stuur me dan een mailtje
linseyvangaalen@gmail.com